Data publikacji w serwisie: 24 stycznia 2023 r.
Zasady dofinansowania projektów e-learningowych
Od 2016 roku Ośrodek Wsparcia Kształcenia na Odległość pomaga w przygotowaniu zajęć zdalnych również finansowo. Poniżej zamieszczamy istotne informacje o warunkach takiej pomocy, jednak przed złożeniem wniosku prosimy zapoznać się z Regulaminem dofinansowania projektów e-learningowych.
Każdy projekt zgłaszany przez pracownika dydaktycznego UAM musi być zaopiniowany przez koordynatora ds. e-learningu w macierzystej jednostce organizacyjnej wnioskodawcy. (Aktualną listę koordynatorów znajdziecie Państwo w zakładce Wsparcie i kontakt\Koordynatorzy e-learningu). O dofinansowaniu decyduje komisja, składająca się z trzech koordynatorów uczelnianych ds. e-learningu oraz dyrektora OWKO, biorąc pod uwagę następujące kryteria:
- relację między kosztami i efektami kursu (w tym liczbę beneficjentów),
- opinię koordynatora ds. e-learningu,
- plan budżetowy Ośrodka w danym roku kalendarzowym,
- zgodność planowanych przedsięwzięć z uniwersyteckim Regulaminem kształcenia na odległość.
Przy podejmowaniu decyzji komisja może poprosić również o dodatkową opinię tę jednostkę uczelnianą, która jest odpowiedzialna merytorycznie za jakość kształcenia w zakresie zgłaszanym przez pracownika ubiegającego się o dofinansowanie.
Wymagania formalne
Wniosek musi zawierać:
- dane wnioskodawcy, wykonawcy projektu (jeśli jest to inna osoba) oraz koordynatora opiniującego,
- tytuł projektu i opis prac projektowych a w wypadku zajęć zdalnych także informację o ich charakterze (np. programowe, fakultatywne, komercyjne itp.),
- harmonogram prac,
- kosztorys, wraz ze wskazaniem ewentualnych innych źródeł finansowania,
- informacje o beneficjentach i sposobie ewaluacji efektów,
- opinię koordynatora ds. e-learningu, właściwego ze względu na miejsce pracy wnioskodawcy.
Harmonogram
- Wnioski o dofinansowanie prosimy przesyłać na adres e-mail OWKO do końca marca każdego roku kalendarzowego.
- Decyzja o odmowie lub przyznaniu dofinansowania oraz jego wysokości podejmowana jest do końca kwietnia i przekazywana wnioskodawcom w pierwszym tygodniu maja.
- Przygotowanie, wdrożenie i ewaluację przedsięwzięć e-learningowych należy zakończyć do listopada (włącznie) danego roku kalendarzowego.
- Zrealizowany projekt jest rozliczany finansowo najpóźniej na początku grudnia roku kalendarzowego, w którym zostało przyznane dofinansowanie.
- Po zakończeniu projektu, do końca lutego następnego roku kalendarzowego, pracownik któremu przyznano dofinansowanie musi złożyć sprawozdanie dotyczące wykonania projektu.
prof. UAM, dr hab. Bogdan Hojdis
dyr. Ośrodka Wsparcia Kształcenia na Odległość