Data publikacji w serwisie: 4 czerwca 2017 r.
Kursy i szkolenia do realizacji w roku bieżącym
Szanowni Państwo,
do początków maja br. wpłynęły trzy wnioski o sfinansowanie realizacji kursów e-learningowych: z Wydziału Fizyki, wspólny z Wydziałów Biologii i Chemii oraz z Wydziału Historycznego. Pierwszy został wycofany przez koordynatora wydziałowego dra Piotra Kozłowskiego. W tej sytuacji przyjąłem do zrealizowania wniosek zgłoszony przez prof. Violettę Julkowską i prof. Arkadiusza Marciniaka z Wydziału Historycznego. Natomiast wniosek dr Agnieszki Cieszyński i dr Małgorzaty Bartoszewicz wymaga doprecyzowania. (Z treścią wniosków można zapoznać klikając w zlinkowany tekst). Regulamin rozpatrywania wniosków jeszcze układamy z dr. Jackiem Marciniakiem i w porozumieniu z uniwersyteckimi prawnikami, ale ze względu na niewielką liczbę zgłoszeń zdecydowałem o przyjęciu i realizacji wszystkich tegorocznych projektów. Będę prosił tylko Państwa koordynatorów o zaakceptowanie tej decyzji.
Ponadto w maju Wydział Studiów Edukacyjnych zgłosił potrzebę przeszkolenia 10 pracowników w zakresie podstawowym z projektowania i prowadzenia kursów. Szkolenie taki może przeprowadzić w formie e-learningowej m.in. dr Jacek Wyszyński – na podstawie materiałów opracowanych w ubiegłym roku wspólnie przez Wydział Biologii oraz Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa. Ze względu na koszty szkolenia byłoby jednak wskazane poszerzenie grona uczestników do co najmniej 30 osób. Przeto bardzo proszę zgłaszać się w tej sprawie do koordynatora WSE dr Natalii Walter (dane kontaktowe w książce adresowej UAM i w zakładce KONTAKT).
Nasz ubiegłoroczny wniosek o środki na podnoszenie kompetencji kadry (Konkus nr 2/PRK/POWER/3.1/206 Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój) zostanie rozpatrzony w tym miesiącu przez MNiSW. Ministerstwo ogłosiło jednak podobny konkurs w roku bieżącym, w którym beneficjentami byliby pracownicy do 35 roku życia. Nie podjąłem jeszcze decyzji, czy weźmiemy w nim udział, ponieważ na UAM takich pracowników jest około… 5%).
Na koniec, ze względu na uruchomienie witryny OWKO, proszę o zgłaszanie wszelkich uwag oraz aktualizację danych kontaktowych (e-mail uniwersytecki, proponowany login, a poza tym swoje pozostałe dane w zakładce KONTKT). Zgodnie z ustaleniami poczynionymi podczas naszego ostatniego spotkania, zostaniecie Państwo zarejestrowani jako koordynatorzy e-learningowi z uprawnieniami redaktora, aby współtworzyć serwisy swoich jednostek macierzystych na stronie OWKO. Zgłoszenia i uwagi proszę przesyłać na adres e-mail ośrodka (owko@amu.edu.pl).
dr hab. Bogdan Hojdis